UXDE dot Net Wordpress Themes

Danski kolesarji so nevarno hitri

Letošnje poletje smo v EDUCENTRU raziskovali kolesarjenje na Danskem in sicer v Kobenhavnu in drugem največjem danskem mestu  Aarhusu.

Danska prestolnica še kar naprej opravičuje lanskoletni naziv najboljšega mesta za kolesarje. Že obstoječim 390 kilometrom kolesarskih poti so dodali še 13 kilometrov neprekinjene kolesarske  trase okoli mestnega pristanišča. Statistični podatki kažejo, da dvaindvajset odstotkov prebivalcev Aarhusa uporablja kolo za prevoz na delo ali v šolo, 35 odstotkov prebivalstva pa uporablja kolo vsak dan. Povprečni kolesar prekolesari 5-6 kilometrov na dan, številka pa še narašča. Danci imajo stroga kolesarska pravila, s katerimi se seznanjajo že od ranih let. Aarhus je univerzitetno mesto in za številne tuje študente, pravila niso tako jasna. Zato se marsikdo srečuje s kričanjem in preklinjanjem voznikov in kolesarjev zaradi nepoznavanja pravil.

CESTENE DIRKE

Največja težava pri kolesarjenju je velika hitrost danskih kolesarjev, ki je razlog za nerazumevanja in nesreče.  Vsak manever na kolesu zato Danci nakazujejo z roko, tako zavijanja kot tudi ustavljanje, ki ga nakažejo z dvignjeno roko. Domačini so prepričani, da bi morali tuji študente opraviti tečaj o pravilih kolesarjenja, ko pridejo prvič na Dansko. Največ težav povzroča sobivanje kolesarjev in avtomobilov na majhnem prostoru. Včasih se sprevrže v pravo borbo. Vodilni v Aarhusu si prizadevajo, da bi čim več kolesarjev spoštovalo pravila. Poudarjajo naslednja osnovna pravila za zagotavljanje varnosti: imej odprte oči in bodi previden, redno vzdržuj in servisiraj kolo, vedno štirikrat poglej predno prečkaš križišče-bodi pozoren na vozila, ki zavijajo levo ali desno, imej polne zračnice, nosi čelado.

KAZNI ZA KOLESARJE V AARHUSU

Neprižgane luči ponoči 100 EUR
Uporaba telefona med vožnjo 150 EUR
Pokvarjene zavore, luči… 100 EUR
Vožnja čez rdečo luč 150 EUR
Vožnja proti prometnemu toku 150 EUR
Kolesarjenje na prehodu za pešce 100 EUR
Kolesarjenje v nasprotno smer na kolesarski stezi 100 EUR
Neupoštevanje prometnih znakov in talnih označb 100 EUR
Neupoštevanje prednosti 150 EUR
Neuporaba ročnih znakov 100 EUR
Vožnja brez rok 100 EUR
Vožnja po površinah za pešce 100 EUR
Držanje za drugo vozilo 100 EUR
Dva na kolesu 100 EUR
Napačna postavitev pri zavijanju 100 EUR
Zvonec, ki ne dela 100 EUR

KOLO PRI KOLESU, VELIKO TUDI ZAVRŽENIH KOLES

V primerjavi z Ljubljano je v Aarhusu veliko več kolesarjev in posledično so tudi cele površine pred trgovskimi centri, fakultetami in drugimi ustanovami namenjene parkiranju koles. Parkirišča za kolesa so običajno opremljena tudi z avtomatskimi tlačilkami. Prav tako so kolesa naslonjena na vse zidove in neredko med parkiranimi kolesi ali na cesti ležijo kolesa za katera je težko oceniti ali jih je podrl veter in čakajo lastnika ali so enostavno zavržena. Očitno se problem opazili tudi v Aarhusu saj je prav te dni potekala akcija odstranjevanja odvrženih koles, ki jih bo mesto Aarhus obnovilo in vrnilo v uporabo. Prav tako načrtujejo gradnjo več parkirišč za kolesa. Pričakujejo tudi pomoč države pri razvoju kolesarjem prijazne infrastrukture.

KOLESARJENJE V LJUBLJANI, KOBENHAVNU IN  AARHUSU

V tednu, ki smo ga preživeli na Danskem je vsaj tri dni deževalo in v tem času nisem opazila niti enega kolesarja, ki bi uporabljal pelerino ali dežnik. Največja zaščita pred dežjem je potegnjena kapuca čez glavo, sem in tja se opazi tudi kakšne nepremočljive hlače.  Kot sem že omenila, so hitrosti kolesarjev precej velike in ko se prižge zelena luč, se ni priporočljivo predolgo obirati. Če se v Ljubljani odpraviš po kolesarski stezi v nasprotno smer, se moraš izogniti nekaj kolesarjem, ki ti pravilno pripeljejo naproti in kakšnemu grdemu pogledu. Na Danskem je vožnja v nasprotno smer praktično neizvedljiva. Ideja je, zaradi velike količine kolesarjev in velikih hitrosti, podobna tisti, kot da bi hotel v napačno smer z avtomobilom. V Aarhusu smo se povezali z gospodom Pablom Celisom, vodjem projekta, Aarhus kolesarsko mesto s katerim smo načrtovali kolesarski ogled mesta in predstavitev načrtov, kar pa smo morali zaradi njegovih številnih obveznosti preložiti na jesen.

KOBENHAVN  Z NOVIMI KOLESARSKIMI POTMI

(Vir: Slovenske novice, 30.6.2016)

Danska prestolnica še kar naprej opravičuje lanskoletni naziv najboljšega mesta za kolesarje. Že obstoječim 390 kilometrom kolesarskih poti so dodali še 13 kilometrov neprekinjene kolesarske  trase okoli mestnega pristanišča. Vsekakor dobrodošlo, saj je t.i. Pristaniški krog preobremenjen z eno od največjih množic kolesarjev na svetu; stari pristaniški most Knippelsbro vsak dan prevozi 41.400 kolesarjev, še dobrih tisoč več ulico Norrebrogade. Na kolesarskih trasah v Kobenhavnu so namestili tlačilke, ponekod tudi posebno prometno signalizacijo, nastavitve semaforskih luči pa so prilagojene povprečni hitrosti kolesarjev, kar močno zmanjša število ustavljanj pri rdeči luči.

 

Koristne povezave